Publicitate pe Google?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +11 (from 17 votes)

Am fost inspirat sa scriu acest articol:

– de mai multe discutii purtate in ultimul timp, in care explicam de ce aleg mai intotdeauana sa imi fac publicitate pe Google in defavoarea diverselor regii, sisteme de servire a bannerelor sau de reclame text si alti diversi furnizori locali

– de articolul lui Dragos Stanca despre publicitatea online si excelentul comentariu al lui Doru Panaitescu despre publicitatea pe Google si ponderea ei in totalul pietei de publicitate online din Romania.GoogleAdwords

Am spus deja ca, exceptand situatii aparte si limitate, as alege si aleg oricand sa folosesc serviciile de publicitate oferite de Google in defavoarea serviciilor similare oferite de firmele de publicitate din Romania (regii de publicitate, sisteme de servire a bannerelor, sisteme “contextuale” sau “pe cuvant text”, fie ele CPM sau CPC). Si, ca sa fie clar de la inceput, vorbesc exclusiv de reclama in sistemul de continut oferita de Google Adwords / Adsense, respectiv reclama prin bannere sau casete text, intrucat reclama in search … nu am cu ce sa o compar, o aleg pentru ca e unica optiune. Si nu introduc la solutii locale sisteme de afiliere precum ARBO InterAction Performance (asa se cheama?) sau 2Parale, unde Google nu ofera nimic similar, deci voi alege local.

Pentru cei care nu stiu, Google ofera 2 sisteme de reclama (se pot integra sau nu intr-o campanie cumulata sau pot fi organizate pe campanii diferite – eu recomand a doua optiune):

publicitatea in Google search si search-ul de pe siturile partenere (care au modul de cautare de la Google pus pe site) – de notat aici ca aproximativ 50% in cautari se petrec pe siturile pertenere, lucru putin cunoscut si analizat la noi

publicitatea pe siturile care servesc reclame in sistemul Google Adwords, prin bannere grafice si casete text (asa cum functioneaza in general o regie care vinde spatii publicitare si la noi, desi este un “in general” foarte extins)

Sa motivez si de ce sunt fan-ul publicitatii pe Google:

1. Imi place interfata de gestionare a campaniilor de publicitate oferita de Google. Spre deosebire de marea majoritate a firmelor locale, au cautat in permanenta si au reusit sa ofere clientilor o UX (user experience) cat mai buna, acces rapid si facil la informatii, rapoate customizabile, etc. E o placere sa faci o campanie pe Google Adwords;

2. Pentru ca am de ales intre 8 formate de bannere si pentru ca le pot gestiona, analiza si eficientiza pe fiecare in parte;

3. Pentru ca pot folosi bannere imagine, flash sau video, fara sa o iau razna cand citesc in oferte “+50% pentru bannerele video“;

4. Pentru ca pot folosi 100 de modele diferite de banner, pot alege sa fie servite in mod egal sau in functie de rezultate, pot sa le modific/suspend/activez noaptea la 2.00 AM, in mai putin de un minut, fara sa fie nevoie sa ma “ajute” cineva de la agentie cand are timp;

5. Pentru ca pot alege atat siturile pe care vreau sa afisez reclama (sau numai tipul de situri, fara sa le identific individual), dar si contextul paginilor in care vreau sa afisez reclama. Sau numai una din cele doua. Sau pot alege un singur site. De fapt, imi place ca pot alege cam orice ma poate ajuta sa fiu mai eficient, sa am un ROI in marketingul online cat mai bun, si asta in beneficiul meu, in profitul Google si intru multumirea vizitatorilor care imi vad reclamele;

6. Evident, cel mai mult imi place ca e mai ieftin si pot alege sa platesc CPM (cost per mia de afisari), CPC (cost per click) sau CPAe (Cost per Action  / Conversion – echivalent). Si stiu ca pot testa si pot adapta in functie de tipul de reclama sau campanie publicitara. 3 exemple de motivatii de a alege un tip de plata sau altul:

6.1. Am o campanie in care dau un cadou, ceva gratuit, unde ma astept, apoi testez un pic pe putini bani si observ ca am un CTR enorm, de 10-20%. Voi alege plata CPM, o sa imi iasa undeva pe la 4-5 RON mia de afisari si deci un 0,02-0,05 RON cost per click, valori incredibil de mici daca le comparam cu preturile care se cer prin Romania (2-10 EUR, adica 8-40 RON CPM sau 0,25-0,4 EUR, adica 1-1,6 RON cost per click).

6.2. Am o campanie in care incerc sa vand produse, pentru un magazin online IT&C de exemplu, cu sute de grupuri si mii de keywords, evident cat mai detaliate. CTR e micut ca e concurenta mare pe keywords si nu ma arunc sa licitez cele mai mari sume pe fiecare cuvant, aleg deci CTR si, in medie, un 0,1-0,5 RON per click sunt din nou un pret excelent.

6.3. Campania mea ruleaza de ceva vreme, am muncit luni de zile, zi de zi, e deja optimizata 99% si ofera rezultate, o mut pe Cost per Conversie echivalent (adica nu tarifeaza la conversie efectiva, insa optimineaza toate datele campaniei CPC pentru a se apropia cat mai mult de costul per conversie dorit de mine).

7. Si mai am de adaugat ceva: pot face o campanie de 10 RON sau una de 1.000.000 RON, o campanie de o ora sau de 10 ani, nu sunt conditionat de volume, targete, sume in nici un fel. Facand publicitate pe Google ma simt relaxat si atunci si publicitatea iese mai bine!

Posibil insa sa gresesc in aceasta analiza, si atunci va rog pe toti cei care au alte pareri, mai nuantate, diferite si chiar contrare, sa ma corecteze si sa ne spuna ce si de ce cred ei despre publicitatea pe Google versus publicitatea oferite de solutiile locale din Romania. Am vazut articole pe teme similare la Krumel, Orlando, Manac, Gabi Boaca, Vali Petcu, dar sigur mai sult si altele. Imi cer scuze anticipat daca am necajt oameni care se ocupa de publicitatea locala si pe care-i cunosc si-i apreciez in mod deosebit, dar m-as bucura sa vada in articolul meu o sansa de a isi imbunatati sistemele (si ma ofer sa-i ajut free of charge cu pareri si idei), o critica pozitiva cu tenta de ajutor, ca doar nu suntem concurenti! Imi doresc un dialog deschis si obiectiv pe subiectul in cauza.

Nota personala: evident, am scris acest articol intrucat ma pregatesc sa ofer servicii de consultanta si gestionare de campanii Google Adwords si incerc sa par ca ma pricep, nu e evident? 🙂

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +11 (from 17 votes)


35 Responses to “Publicitate pe Google?”

  1. […] This post was Twitted by MugurFrunzetti […]

  2. Gabi Boaca says:

    Mugur, nu cred ca poate cineva sa nu fie de acord cu tine ca a face reclama prin Google este simplu si eficient. Este insasi esenta Google.
    Ce am observat insa este ca majoritatea publisherilor mari nu pun Google AdSense pe site-uri, sau pun in zonele mai “gri”. Ceea ce este pe undeva normal, pentru ca altfel ar da la gioale regiilor care ii vand. Concluzie: nu te vei putea afisa cu reclama ta Google in site-urile “premium”, cele care concentreaza userii din RO – potentialii tai clienti.

  3. MILLY says:

    Ma bucur ca ai scris acest articol. Este perfect real, publicitatea prin google este cea mai inteligenta alegere si sunt perfect de acord cu tine :). Sunt curioasa daca chiar este cineva care crede opusul si mai ales care ar fi motivele

  4. ClementN says:

    Salut Mugur,

    Departamentul din cadrul ARBOinteractive care se ocupa de publicitatea platita la performanta se numeste ARBOperformance 🙂

    Apreciez articolul si argumentatia ta si astept o continuare si cu alte argumente pentru a consolida concluzia.

    Uite cum vad eu lucrurile:

    Argumentul cum ca iti “place interfata de gestionare a campaniilor” nu cred ca merita un loc fruntas in lista ta deoarece eu as pune in prim plan rezultatele pe care ti le ofera o solutia sau alta dpdv al business-ului si al obiectivelor urmarite.

    Asadar, ce obiective putem sa ne stabilim pt. utilizarea unei solutii sau a alteia :

    a) Marketing – Comunicare

    b) Vanzari

    a)

    Daca discutam de marketing si comunicare, este foarte probabil ca uneltele de comunicare online necesare sa depaseasca bannerul clasic.

    Aici vorbim de transmiterea mesajului, de interactiunea cu brandul, de stimularea atasamentului fata de brand, de fidelitate etc etc..
    Toate acestea necesita unelte mult mai sofisticate decat afisarea unui banner oferita de solutia aleasa de tine.

    b)

    Ne ramane sa discutam despre campaniile care au obiective cuantificate in vanzari.

    De altfel, tu specifici foarte clar ca discuti de “vanzare de produse”.

    In acest caz, singurul lucru care ma poate convinge ca o solutie este mai buna decat alta sunt cifrele de vanzari raportate la costurile campaniei. Atat.

    Daca vorbim de vanzari online, cred ca nici nu este atat de important care solutie vinde mai bine.
    Pt. vanzari eu cred ca toate solutiile trebuie folosite in conditiile in care resursele alocate nu sunt mai mari decat veniturile obtinute. De ce nu am folosi si solutiile care vand extraordinar de bine si pe cele care vand mediocru ?

    Asta e parerea mea.. dar hai ca m-am lungit 🙂

  5. Foarte bun postul, doar ca e ca si cum ai zice ca cel mai repede ajungi pe ploaie in Piata Romana cu metroul.

    Nu cred ca Google este un panaceu pentru orice campanie publicitara, chiar si pentru un magazin online. Exista si alte vehicule digitale eficiente. Iti dau un exemplu: am vazut un banner pe autovit cu rata de click de 40%!!!!.
    Orice calcul facut de tine mai sus cade. SI nu e singurul exemplu de banner cu performante deosebite.
    Am cateva intrebari:
    1. ce bounce-rate inregistrezi in medie pe textadurile din google?
    2. ce alte medii in afara de bannere ai folosit pentru a decide ca gAds e cel mai bun?

    Comparatia cu bannerele clasice facute pe genunchi este instructiva, dar nu intotdeauna in avantajul GoogleAds. Nu sunt impotriva GoogleAds, chiar il recomand clientilor. Dar nu e intotdeauna cel mai bun vehicul. Cel mai bun mix de media online se decide prin testare. E ok sa folosesti doar GoogleAds, e un drum pe care probabil ai mers de multe ori si unde ai experienta in utlizare. Dar mai sunt si altele, lungesc prea mult comentariul cu exemple. Ideea e sa testezi si alte variante de a a duce trafic si de a genera conversii inainte de a generaliza.

  6. Buna Mugur,

    Legat de consultanta privind managementul campaniilor AdWords…te ajut si eu cu placere, doar am avut rezultate super impreuna pe campania pt marketonline 🙂

    Aurora
    LogicSearch brand of ARBOinteractive

  7. adiz says:

    eu am testat neogen, etarget si facebook. niciunul nu se compara ca ctr sau cpa cu adwords pe search. adwords pe continut e cam cam la jumate din search (probabil din motivele expuse de gabi boaca si pt ca e inca usor sa faci frauda). problema cu searchul este ca nu tot timpul iti poate livra cautari oricat ai bida iar daca iesi din aria de cuvinte folosite deja nu se mai deosebeste cu nimic de etarget, neogen, facebook, arbocontext etc.

    • Doftin Iulian says:

      Facebook face parte din situ-rile de social media si niciunul dintre cele enumerate de tine nu prea are vreo legatura cu ceea ce inseamna publicitatea pe google.

  8. Greta says:

    Publicitatea pe google este o metoda inteligenta, insa nu singura. Poate ca bennerele clasice nu mai prind de ceva vreme, dar eu inca mai cred in bannere funny si inteligent facute care vand

  9. Lanosi Raluca says:

    Cum e recesiune si bugetele de marketing sunt limitate la maxim, am fost si eu de curand obligata sa aleg pe ce fel de campanii ma voi axa in urmatoarele luni. Si eu am ales tot publicitatea pe google, cam din aceleasi motive ca cele expuse de tine

  10. Ovidiu says:

    Publicitatea pe google este itr-adevar solutia care da cele mai bune rezultate. Din pacate eu nu am nici cunostiintele necesare si nici timp, asa ca poate voi apela la tine pe viitor 🙂

  11. Klingier Rares says:

    In mod sigur publicitatea pe google este de preferat metodelor casice. De 1 an si eu ma axez tot pe google

  12. Andreea says:

    Cred ca daca iti doresti un marketing online care sa dea rezultate bune trebuie sa le folosesti pe toate, si publicitatea pe google si cea clasica cu bannere si formele de afiliere.

  13. Vasile says:

    Evident ca modalitatea perfecta este o imbinare a tuturor, dar daca ai buget limitat, nu exista comparatie, publicitatea pe google te duce unde vrei mai repede, cu costuri mai mici

  14. Andrei says:

    o campanie serioasa pe google oricum iti mananca vreo 500$, asa ca, daca e criza si banii de marketing sunt putini, cred ca decat bani aruncati in multe locuri si de pomana, mai bine e sa se mearga pe publicitate pe google

  15. Ioana Costin says:

    Publicitatea e buna oricunde, probabil ca cea de pe google mai buna decat restul, dar am vazut multi care dau bani pe reclama, fara sa aiba motive. oare nu bagam mai bine banii in a ne imbunatatii serviciile sau produsele?

    • celia says:

      nu cred ca a zis cineva ca publicitatea tie loc de calitate. Daca nu ai produse sau servicii de calitate..nici google nu poate sa te ajute

  16. Andrei Petcu says:

    Sunt total de acord, daca vrei publicitate online, google e solutia

  17. Maria says:

    Stie cineva o firm care se ocupa cu publicitatea pe google? sa fie profesionisti si de incredere. Merci

  18. […] i-am explicat si eu ca lucrez de tspe ani cu Google Adwords, ca sustin activ publicitatea pe Google si ca nu exista notiunea de reseller, autorizat sau nu, ca exista Google Certified Adwords […]

  19. […] more here:  Publicitate pe Google Alte articole RepereTaguri Castiga bani pe Internet, afaceri online, castiga bani […]

  20. andreea says:

    buna,

    Am si eu un site cu articole copii. M.ar interesa o colaborare pt google adwords, din ce am citit pare interesant. Ai putea sa-mi dai mai multe detalii? un minim pe zi de investit si cam cati vizitatori mi-ar auduce?
    mai are si sotul un site http://www.scarilemnstejar.ro si daca ne faci un pret bun poate colaboram pentru amandoua sit-urile.

    • Buna Andreea,

      Intrucat ai ales sa imi scrii pe blog si nu pe mail, banui ca nu e confidential si iti raspund la fel.

      O campanie adwords (pe ambele situri mentionate de tine) nu costa o suma anume. Tu imi poti spune cati bani vrei sa investesti in aceasta campanie. Fie ca sunt 100 de lei pe luna sau 10.000 de lei pe luna, campania se poate face. (evident, la 100 de lei s-ar putea sa nu avem rezultate si sa nu putem trage concluzii decat dupa cativa ani :P)

      Incepem cu bugetul stabilit de tine si, in timp, dupa prima, a doua a treia luna, tragem impreuna concluzii si optimizam. Poate e prea mult, poate e prea putin … cat ai castigat la un leu investit, etc.

      In ceea ce priveste cat as costa eu ca sa fac aceste campanii, asta e si mai putin relevant. In principiu, fee-ul in piata .ro si .com este intre 30% si 50% din valoarea campaniilor derulate, cu un minim de 100-200 de euro pe luna (daca valorile campaniei sunt prea mici). Eu iti propun sa fac prima luna de campanie din placere si la sfarsitul ei analizam si decidem, ce zici? 🙂

      Si adresa de e-mail este mugur(at)mugurfrunzetti (punct) ro

  21. […] si daca vreti sa folositi Google pentru publicitate, va ajut eu Articole similare:Caut nasi pentru un nou sport, propun denumirea AutoSanieVacanta in […]

  22. […] edit: uitasem, cine are nevoie de Adwords / SEO pentru Google? Articole similare:Social Media Marketing. ROI?Publicitate pe Google?Locuri de munca! Ia neamule […]

  23. Mehrzad says:

    Salutare
    Poate ma ajutati cu niste informatii despre Global Connect Media… am fost contactat de aceasta firma de mai multe ori “Global Media Connect” au spus sa fac prin ei campaniile adwords pentru ca sunt singurii autorizati in Romania si singurii parteneri oficiali google adwords pentru romania,si ca imi emita o factura si platesc prin banca si apoi fac ce e de facut ca site-ul meu sa apare printre primele situri in cautarile pe google… cum pot sa aflu daca e adevarat ceea ce zic ei, ma gandesc ca poate platesc si apoi numai dau de cel care ma sunase, si un contract facut prin mail ce valoare poate sa aiba???

    • Simion says:

      Salut,

      Eu am apelat la serviciile Global Connect Media. In principiu au facut ei ceva… site-ul a aparut pe prima pagina cateva zile, dupa care mi-au zis ca sunt prea multe clicuri si trebuie sa suplimentez cotizatia. Ma incerc inca o data sa vad daca merge. Revin cu precizari

      • Si uite asa se dovedeste ca am presimtit bine … le vand clientilor o serviciu neclar, nu explica ce e acela Adwords, cum functioneaza, cat si de ce si, cel mai trist, nu urmaresc rezultatele, adica ROI-ul (Return On Investment).

        Simion, nu stiu cine esti dar poti apela la mine (pe mail) sa iti explic GRATIS ce e cu Adwords …

  24. laurentiu says:

    salut este prima oara cand scriu pe blogul tau..daca imi permiteti vreau sa va zic si eu ceva in legatura cu piblicitate online ..
    1. este bun google ad numai in cazul in care esti o companie mare care iti permiti sa platesti in continu sa apari in google, in acelasi timp este o teapa pe fata daca ai o reclama pe google (blabla) 1 an de zile si pe urma nu mai platesti instant nu o sa mai fi vazut de nimeni.
    2. din experienta mea este mult mai buna o optimizare a meta tag-urilor corespunzatoare si inscrierea in sute de directoare web + o publicitate agresiva gen diversele oferte de pe net in care platesti 6-10 euro pt 10000 de vizitatori si sa va spun de ce pt ca atuci cand vei plati cate 10 euro pe luna pt vizitatori unici vei urca in topul google … odata ajuns in prima pagina nu iti mai trebuie niciun fel de publicitate ..

  25. Istvan says:

    Cel mai util articol pe care l-am citit pe acest blog, plus mai sunt si comentarii utile.
    Pe langa toate aceste posibilitati de a face publicitate, eu mai vad unul. Ce s-ar intampla daca fiecare magazin online ar face niste site-uri populare, bine optimizate cu Seo, cu multi vizitatori si sa faca reclama in propria retea. (Da, stiu ca am reinventat roata, dar nimeni nu a mentionat aceasta perspectiva). Bineinteles, infiintarea site-urilor iarasi costa bani, dar pe termen lung sunt de parere ca marita si ajuta si la optimizarea site-ului principal, care vinde produse.

Leave a Reply

Anunta-ma cand posteaza cineva comentarii la acest articol.

 

css.php