Alex Marks from eBay opens a very interesting but difficult study: What’s in the e-buyers mind? What do e-shoppers want and how do they respond to advertising.

eBay’s survey showed up that shoping is a part of human nature and we love it. Shoppers behaviour in online shops is similar to offline retail: we communicate, we look for info, we enjoy ourselves.

Up 10% of our online activity is online shopping (in Eastern Europe not in Romania, where I expect lower figure) and we respond much better to advertising in commercial sites, such as online shops, price grabbers and review sites, than in social media or content sites.

One great thing is that 80% of people in the survey are doing more online shopping than 6 months ago, although economical slowdown is growing and offline retail sales are dropping. This is valid for UK, France and Germany, where the study was conducted, but i am sure similar results can be found in Romania.

What’s into e-buyers mind, why do they choose to buy something:

1. trust (product brand or e-commerce site brand)

2. wide selection of products (mainly in books, music, clothing)

3. price / deal (mainly in IT&C and electronics).

Surprise: in Western Europe people also look for price first whan they buy IT&C and electronics, so I was not stupid when I said in Romania price is number one decision maker and this is why e-commerce stores go for low margins and so on …

This is #2 live blogging post in WebIT Sofia 2009.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 7 votes)

By Mugur Frunzetti

Despre mine ... parca as scrie un CV si asta e o experienta noua :) Numele meu complet este Mugur Cosmin Frunzetti, am o licenta in Economie Mondiala (ASE/REI, absolvit in 1998) si un MBA in Finante Internationale finalizat in SUA in 2001. In anul 2006 am lansat magazinul online MarketOnline.ro, in 2008 am cumparat Mediadot.ro si Azerty.ro si in 2009 am vandut pachetul majoritar la toate 3 si m-am retras din management. Lucrez la mai multe proiecte, majoritatea pe online, nu ma grabesc sa le lansez ca nu am de ce. Sunt prin fapta, constructie si placere un antreprenor, atat in mediul online cat si offline. Ma pricep la marketing, la online, la finante, un pic de drept si imi place sa fac project management, preferabil pentru mine :) Nu ma pricep la restul ...

12 thoughts on “The e-Buyers Mind by eBay WebIT”
  1. eBay este pentru mine numarul 1.Pt ca livreaza si-n romania, pentru ca acolo gasesti lucruri la sfertul preturilor din Romania si pentru ca totul ajunge aici extrem de repede (3-4 zile).
    Cat despre preturi, mie mi se pare logic, toata lumea cauta sa cumpere mai ieftin, iar online-ul iti da posibilitatea sa si gasesti ce cauti rapid. In momentul in care situ-rile din afara (in special USA) vor livra si-n romania mai lejer si la costuri mai mici, atunci va avea retail-ul probleme (ma refer la imbracaminte nu la it)

  2. Daca ar fi alegerea mea, as cumpara doar online, si doar din romania. Din pacate, la noi comertul electronic s-a axat (si inca nu s-au schimbat prea multe) pe IT.Si cum sunt un pic ingrozit de a merge la cumparaturi in vestitele mall-uri bucurestene..si eu folosesc cu succes printre altele si Ebay (UK)

  3. Da,cumpar online, si din romania si de pe ebay – uk. Recunosc insa cu mare tristete ca am fost de curand intr-o postura ciudata. In aceeasi zi am comandat de la un magazin online de la noi si de pe Ebay (evident alte produse) – marea surpriza acum vine. Am primit produsul comandat de pe ebay (UK) inaintea celui comandat de la noi. Nu este cumva penibila situatia asta?

  4. un cumparator de online isi doreste cam aceleasi lucruri indiferet de tara. Singura difereta este ca magazinele precum ebay amazon etc pot sa si indeplineasca cerintele clientilor

  5. mintea unui e-buyer nu este chiat greu de descifrat, cel putin pentru mine e destul de simplu sa vad cam ce ar vrea un cumparator online de la un magazin (cam ce as vrea si eu)

  6. Sunt omultime de teste care se fac pentru a determina exact dorintele unui e-buyer (e-buyer-ului genec vorbind). In afara deja s-a ajuns la un alt nivel, in romania inca ne chinuim sa optimizam sit-urile cat de cat

    1. Pana la urma o sa ajungem si noi acolo. Este normal sa facem si noi teste pentru a vedea ce vrea e-buyer-ul roman..ce merge in afara nu merge neaparat si la noi

  7. Imi plac conferintele, ma bucur ca ai scris despre asta. The e-buyes mind cred ca este un subiect care in Romania nu a fost dezvoltat suficient, pentru ca la noi prea putini se gandesc la ce ar vrea utilizatorul (clientul)

  8. Ce poate sa fie in mintea unui e-buyer? Cred ca e relativ simplu: produse noi si in stoc, livrare rapida, garantii..si preturi bune 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

css.php