Cumparaturi online

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 5 votes)

Prodav

Am citit ca romanii de tem de cumparaturile online. Dupa ce am fost mult timp de ambele parti ale afacerii, respectiv si manager de magazin online si client care face cumparaturi online foarte des, imi pare un pic ciudat rezultatul studiului. Romanii nu se tem de cumparaturile online, ei vor prea mult de la magazinele online.Este adevarat, gasim pe forumuri si bloguri mii sau zeci de mii de acuze la adresa tuturor magazinelor online din Romania. Stim sigur ca emag e de rahat (avem chiar si blog antiemag), marketonline e de rahat, PCGarage e de rahat si … lista continua la infinit.

Desi nu vrem sa recunoastem, uneori cauza conflictului dintre client si magazin este mai degraba la cel dintai. Eu, tu, noi toti avem asteptari uneori nerealiste si pretentii mult exagerate de la magazinele online, desi in offline suntem mai ponderati. Si asta, cel mai probabil, pentru ca in online putem sa tipam oricat de tare, sa injuram oricat de urat si sa fim cat de anonimi sau falsi vrem. Vrem sa cumparam la cel mai mic pret, un produs sigilat dar testat ca merge, aflat pe stocul magazinului si livrabil in cateva ore, la care garantia se rezolva pe loc prin inlocuire sau returnarea banilor, actualizati la indicii care ne convin, vrem sa gasim pe site informatii reale, filmulete, teste si de toate, oricat de mult ar costa, vrem sa primim de 3 ori factura prin curier rapid, gratis, ca pe primele 2 le-am pierdut (dar nu recunoastem), si vrem si vrem si vrem!

Astazi dimineata am primit o hotarare judecatoreasca fara nici o importanta juridica pentru mine (am vandut firma care se judeca si numai neatentia reclamantului si a instantei a permis sa se judece cu citare si comunicare la o adresa care nu mai este valabila), dar cu mare importanta sentimentala, intrucat mi-am adus aminte de un client MarketOnline care intruchipeaza cel mai bine imaginea lipsei de rezonabilitate, de luciditate, de bun simt in final. Clientul in cauza, persoana juridica, a cumparat demult un videoproiector. A doua zi, a venit cu el la service ca e stricat. L-am trimis la importator, care l-a reparat imediat si am sunat clientul sa vina sa il ia. Clientul nu si nu, el vrea banii inapoi. Plus despagubiri pentru deranj! Ca stie el o lege care zice ca in 48 de ore de la achizitie trebuie sa-i dam banii inapoi. I-am explicat ca sunt 10 zile, denuntare de contract la distanta, dar valabil doar pentru persoanele fizice ca asa a vrut legiuitorul, ca produsul e reparat perfect, etc. Nu si nu: amenintari, santaj, de toate!

Evident, domnul Georgescu daca nu ma insel, distins reprezentant al firmei Prodav, a inceput sa posteze peste tot, pe bloguri, pe forumuri, unde putea si el. Ca suntem de rahat, ca l-am pacalit, toate cele uzuale. Am raspuns prompt, cu argumente si documente si l-am invitat sa ne dea in judecata daca e sigur ca are dreptate. Ceea ce a si facut!

Din pacate pentru domnul Georgescu (si pentru alti clienti ca Dansul), dreptatea nu e de partea cui crede, e de partea cui se informeaza. Dupa mai bine de 6 luni, instanta a decis in defavoarea clientului, constatand ceea ce ar fi trebuit sa fie clar de la inceput, ca “Restituirea pretului platit nu poate fi ceruta pus si simplu, ci doar ca accesoriu sau ca urmare a unei actiuni personale de rezolutiune a contractului de vanzare-cumparare incheiat intre parti … insa in dreptul civil se da prioritate principiului salvarii contractului si numai in situatia in care se sustine si se dovedeste ca aceasta nu poate avea loc (ex.: in cazul de fata scopul incheierii acestuia nu poate fi atins prin eventuala reparare a obiectului) se pronunta rezolutiunea. Pe de alta parte, certificatul de garantie depus la dosarul cauzei indrituia cumparatorul doar la repararea in naura a prejudiciului.

Acum nu as vrea sa inteleaga cineva ca, in opinia mea, magazinele online din Romania ofera servicii impecabile si clientii sunt toti dusi cu pluta. Nici vorba, mai ales ca eu sunt acum un simplu client, si inca unul frecvent. Mi-as dori insa ca noi, clientii, sa impunem standarde mai ridicate de servicii magazinelor fiind realisti, nu utopici.

Cum procedez eu (si cum ar trebui sa procedati si voi):

1. nu ma reped la magazinul online sa ridic produsul, il astept la birou sau acasa, dupa caz, intrucat de asta cumpar online si nu offline, sa fiu comod

2. indiferent ca vine prin personal propriu al magazinului sau prin curier, nu scot un ban din buzunar pana nu desfac pachetul, nu verific continutul si, daca este un produs electronic, nu testez produsul si nu ma conving ca functioneaza perfect

3. daca reprezentantul magazinului/curierul incepe sa faca nazuri ca nu se poate, ca nu mai are timp, etc, il las sa ia frumos tot ce a adus si sa se dupa inapoi la sediu cu ele, eventual si desigilate daca se poate

4. chiar daca totul merge ok, nu semnez actele pana nu le verific si nu le citesc: factura, chitanta, certificat de garantie, numele si seria produsului, clauze decente.

Procedand asa, am 0,000001% sansa sa cumpar monitoare LCD cu pixeli morti care nu sunt acoperiti de garantie, sau HDD-uri busite pe care le vor refuza apoi la service, sisteme cu componente care sunt incompatibile intre ele si nimeni de la magazin nu a observat, produse care nu functioneza de noi si care se repara in 2 luni, cand nu mai am nevoie de ele, etc.

Si procedand toti asa, lasand magazinele pe stoc cu mii de produse nefunctionale, defecte sau nedorite (daca nu ne lasa sa verificam si il trimitem inapoi), plus cheltuieli inutile de transport, unica lor optiune va fi sa ne ofere produse de calitate, functionale si servicii decente, fara a cauta insa cel mai mic pret si cele mai minunate servicii, astea 2 nu merg niciodata impreuna din motive evidente, de costuri.

Poate fi ieftin si prost, scump si bine dar niciodata ieftin si bine!

Later edit: Pc Garage s-a vandut!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 5 votes)


27 Responses to “Cumparaturi online”

  1. Nu neaparat ca vor prea mult ci nu stiu ce sa ceara ca sa fie realisti! Nu cunosc, nu se informeaza, nu stiu!

  2. dragos says:

    Salut Mugur
    Sfaturile tale ar trebui sa faca parte dintr-un “decalog” al cumparaturilor online pe care COMERCIANTII sa-l promoveze. Dar: nu poti judeca oamenii ca vor repede, ieftin si bun cumparand online. De ani de zile (mai) TOATE magazinele online bat aceeasi moneda. Toti cei implicati in fenomen dau ca principale atuuri exact rapiditatea, pretul redus si calitatea superioara.
    Mai e mult pana departe…

  3. flavius says:

    In tara orbilor, chiorul e imparat! Lipsa de educatie civica a clientului il transforma pe acesta intr-un “mitocan online” tocmai pentru ca, asa cum ai subliniat, in online putem sa tipam oricat de tare, sa injuram oricat de urat si sa fim cat de anonimi sau falsi vrem. Poate peste vreo 200 de ani sa ne mai civilizam si noi si sa coboram in relitate. In prezent in tari precum UK , Germania, Franta etc se poate… Pana si in Bulgaria se poate!

  4. ionut says:

    Lol, ca sta ala dupa mine sa testez LCD, hdd, memoria, procesorul.
    Hai sa fim seriosi, asta nu merge, sa testezi produsul.
    Mugurele, ce naiba vorbesti acolo? De parca tu procedai asa la market.
    Aaa, daca iau un hdd extern mobile, il testez in 2 secunde, dar o memorie interna, un hdd interne, un procesor, o placa video, pana bag placa, pana conectez alimentarile, pana pornesc comp, ma injura curierul de imi ajunge 10 ani.Si toti fac la fel.

    Eu cumparam de pe la market si garage, dar nu am gasit o placa video si am luat-o de la niste parliti de online.
    Aveam cam 98-100 grade C pe ea, un GTX295, cu chinuieli, telefoane, reclamatii, deabia mi-au dat alt model, asta sta in 60 grade full.

  5. Paul says:

    Si eu sunt un client fidel al magazinelor online si nu am intampinat pana acum niciun fel de probleme. De ce? Pentru ca intotdeauna am actionat precum ai enuntat si tu mai sus. Verificati dragi clienti produsele primite, verificati actele, apoi faceti scandal.

    • Si asta e valabila in mai toate domeniile! Informatie intai si apoi scandalul!

    • dragos says:

      Daca faceti scandal, conform recomandarii, veti fi taxati drept “Client Dificil” 🙂
      Surprinzator (sau nu), un consultant online m-a taxat astfel 🙂 cand i-am povestit pe scurt niste mici probleme cu un magazin.
      Nu ca asta m-ar deranja in mod special :p

  6. Rony says:

    Mie mi se pare stupid sa faci cumparaturi online si sa te duci sa-ti iei singur produsul, sa-l mai cari si cu autobuzu’ daca se poate.
    Cumperi online ca sa economisesti timp..altfel nu vad sensul.
    Cat despre verificarea produselor…cine nu verifica ce cumpara (online sau offline)??? tre sa fii ingrozitor de lenes sau de bogat ca sa nu-ti pese

  7. Gabrielle says:

    Online e asa lejer sa faci gura. Acelasi client suparat, nervos si lipsit de bun simt al unui magazin online nu va fi la fel si atunci cand va merge la cumparaturi intr-un supermarket. Si asta cu toate ca in supermarket serviciile sunt dese ori mult mai proaste decat in magazinele online. Romanii au inca in ei un anume soi de a exista “la coltul blocului” – anonimul care face cumparaturi online este mereu mai absurd in pretentiile emise.

  8. misstique says:

    si eu ma gandeam sa-mi comand prin telefon din cluj un laptop aduse de dincolo imbunatatite si de vanzare cu tot cu garantie. Cica vine prin posta daca-l comanzi. dar eu asa m-am gandit ca ar fi cel mai corect sa-l iau sa-l desfac de fata cu doamna de la posta si daca e ceva neinregula atunci sa-l trimita inapoi si nu le dau nici un ban.

  9. Teodora says:

    Nu stiu daca are legatura cu felul in care sunt facuti romanii,insa suntem unul dintre singurele popoare mereu nemultumite. Romanii sunt carcotasi cand vine vorba de orice: cumparaturi online, job,politica etc. Insa nimeni nu face nimic constructiv, ne plangem insa continuu

  10. Savulescu Gratiela says:

    Ma intreb cat de crizato-isteric sa fii incat dupa ce nu esti in stare sa cumperi respectand niste norme de bun simt (atat pentru tine, clientul cat si pentru magazin) ale comertului online mai ai si nervii sa dai in judecata un magazin. Adica iti e greu sa intelegi niste chestii simple, dar usor sa astepti o sentinta juecatoreasca :D. romanii sunt inca surprinzatori

  11. Bianca says:

    Romanii trebuie sa inteleaga odata si odata ce inseamna cumparaturile online. Si ca nu sunt atat de multe diferente fata de cumparaturile clasice, verifici produsul, te porti cu bun simt…exact ca la magazin 🙂

  12. Sabina says:

    Cumparaturile online sunt exact ca cele din supermarket. Romanii cred ca anonimi fiind la telefon sau pe mail pot sa isi bata joc de o companie.

    • Bortun Daniel says:

      Cumparaturile online nu sunt deloc ca cele din supermarket, motiv pentru care magazinele s-a si scris acest post :D..zic eu

  13. Meda says:

    Totusi cred ca romanii sunt paranoici si clienti dificili. Nu suntem obisnuiti cu a cumpara online..bine nu suntem obisnuiti nici cu a fi civilizati, dar asta e alta poveste

  14. Alexe Ion says:

    Cumparaturile online sunt peste tot in lume ceva normal. Nu stiu de ce la noi nimic nu poate sa existe fara scandaluri nesfarsite

    • Ilinca says:

      In Romania oamenii sunt oricum scandalagii. Atunci cand mergem la cumparaturi in supermarket intervine jena, simtul de penibil, insa cumparaturile online te fac invizibil ochiului dezaprobator al societatii, asa ca romanii au gasit locul perfect in care sa-si arate adevarata fata

  15. Anca says:

    Nu cred ca daca cumperi online trebuie sa-ti pierzi bunul simt. In alte tari nu se intampla, la noi insa..da. Unul dintre motive cred ca este si lipsa de incredere a romanilor in ceea ce nu vad

  16. Grigorescu Paul says:

    de ce se incapataeaza unii sa nu verifice produsele in momentul in care le cumpara online..sa trimiti un produs inapoi…e asa multa bataie de cap pentru toata lumea

  17. Zaharia Alexandru says:

    azi, cumparaturile online sunt la ordinea zilei in viata oricarui om ocupat. Faptul ca in romania conceptul nu este inteles cum trebuie e alta poveste

  18. Aniela says:

    Cumparaturile online ar trebui sa fie deja ceva simplu, atat pentru client cat si pentru cei care au magazine online. cred ca vina este de ambele parti..o lipsa de intelegere a conceptului

  19. Vlad Dan says:

    cand te apuci sa-ti faci cumparaturile online..trebuie macar sa ai un nimic de cunostiinte referitoare la ceea ce inseamna asta. Toate isteriile clientilor vin din lipsa de informare

  20. vladi says:

    a face cumparaturi online nu este o arta, nu necesita nici vreo pregatire speciala..ai nevoie doar de bun simt, de simt practic si..ca in orice altceva in viata de un pic de inteligenta (asemanatoare celei necesare unor cumparaturi facute la piata)

  21. nicole says:

    e mult mai eficient sa faci cumparaturi online, mai ales daca nu ai timpul necesar sa mergi prin magazine!!!

Leave a Reply to misstique

Anunta-ma cand posteaza cineva comentarii la acest articol.

 

css.php