Retargeting + ecommerce = LOVE

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Retargeting.ro

Retargeting + ecommerce = LOVE

 

Dupa cum ati aflat probabil din presa zilei de azi, iata si raspunsul la “teaserul” de acum 1 luna: impreuna cu Rares Banescu voi dezvolta proiectul  Retargeting.biz (destinat pietei internationale si in special celor 4 mari piete online de limba engleza: US, UK, Canada si Australia). Este un proiect extrem de interesant, dar si dificil in aceeasi masura, fiind vorba de un serviciu dedicat magazinelor online mici, medii, mari sau foarte mari – ofera plusvaloare pe orice volum si nisa, inclusiv in cazul magazinelor de tip marketplace.

De unde si de ce? Piata romaneasca de e-commerce are, fara indoiala, probleme grave de rentabilitate, procentul magazinelor online care au o rata satisfacatoare a profitului fiind mic spre minuscul. Unul dintre motivele principale ale acestei lipse de profitabilitate este, fara indoiala, rata de conversie mult prea mica, media fiind estimata la 1% (eu unul cred ca e chiar sub 1% pe unele nise). Altfel spus, investim bani in softul magazinului, in popularea cu produse (uneori mii sau zeci de mii), in SEO, Adwords, Facebook si social media in general, afiliere, actiuni speciale, PR si tot ce ne mai trece prin cap, aducem vizitatorii pe site si acceptam cu stoicism ca 1 din 100 sa cumpere si 99 sa treaca mai departe. Pai, daca au ajuns la noi pe site, este foarte probabil ca o mare parte din cei 99 ar vrea sa cumpere ceva din ce avem de vanzare, nu-i asa? Undeva, pe drumul dintre landing page si exit, noi nu raspundem asa cum vizitatorii se astepta si astfel nu castigam o noua vanzare, ci doar trafic pe site.

Daca am avea un magazin brick-and-mortar si am vedea ca 99% din clienti intra si ies fara sa cumpere ceva, cum am proceda? Pe cei 3 dintre ei care se uita la preturile a 10 perechi de pantofi si-i pun la loc ingandurati, nu i-am aborda cu o oferta speciala? Pe cei 4 care revin de 2 ori la o bluza anume nu i-am stimula sa o probeze? Pe cei 5 care probeaza de 3 ori o pereche de cizme si se tot uita in oglinda nu i-am informa ca le pot returna in 10 zile daca nu se simt comod in ele? In cei aproape 10 ani de comert electronic pe care-i sarbatoresc luna viitoare am invatat multe lucruri dar, dintre ele, unul in mod special: sa inteleg motivatiile clientilor unui magazin online si sa intuiesc comportamentul pe care acestia-l vor avea plecand de la aceste motivatii. Astfel, putem creste spectaculos rata de conversie oferind fiecarui potential client exact motivul pe care el in asteapta pentru a cumpara.

Asta inseamna retargeting: comunicare personalizata si adaptare maxima pana la nivelul fiecarui potential client, pentru a il convinge sa fie clientul nostru si nu al concurentei. Este un proiect dificil pentru ca se bazeaza atat pe tehnologie, dar mai ales pe algoritmii de marketing care sa produca maxim de efect din fiecare interactiune. Este un serviciu de care toate magazinele online au nevoie, fara exceptie.

Ai un magazin online? Vrei sa testezi Retargeting? Trimite-mi un mail (mugur@mugurfrunzetti.ro) si spune-mi magazinul, un volum mediu de vizite lunare si un numar aproximativ de abonati la newsletter. Pentru primii 3 dintre voi care imi scriu si pe care decidem sa-i acceptam, avem o oferta unica: platiti abonamentul numai dupa prima luna si numai daca va efectele sunt pe masura asteptarilor, daca nu castigati de cel putin 2 ori mai multi bani folosind Retargeting decat va costa serviciul, atunci renuntati la el si nu trebuie sa platiti nimic. ROI garantat, merge? 🙂

 

P.S.: Am uitat sa va spun ce-i cu poza de la inceputul articolului… Este un printscreen din actuala interfata de administrare Retargeting (foarte curand va fi gata noua interfata, gandita dupa modelul Analytics, cu mai putin text si mai mult grafic), pentru un client din cei 10 alaturi de care am lucrat in perioada de BETA. Ce ne spune acest printscreen? Ca un magazin pentru care gestionam 7027 abonati a inregistrat in ultimele 30 de zile vanzari suplimentare, folosind Retargeting.ro, de 23.156 lei. Abonamentul pentru aceste servicii este undeva sub 1.000 de lei, va las pe voi sa faceti matematica …

Summary
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
2.5 based on 9 votes
Brand Name
Retargeting
Product Name
Retargeting.ro
Price
EUR 200
Product Availability
Available in Stock
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


4 Responses to “Retargeting + ecommerce = LOVE”

  1. Acea explicatie (paralela cu magazinul affline) mi se pare foarte inspirata.

  2. Ionut says:

    Da, foarte bune explicatii.

  3. Laurentiu says:

    Relevante datele. Desi exista in mod cert o legatura stransa intre campanie si rezultate, ar fi interesant un test ceva mai nisat.

  4. Adi says:

    Intr-adevar rata de conversie ramane mica in Romania chiar daca numarul magazinelor este in crestere. Una din explicatii este informarea cumparatorului in online pentru achizitii in offline

Leave a Reply

Anunta-ma cand posteaza cineva comentarii la acest articol.

 

css.php