Iar despre Floria 🙂 Am lansat azi un test de optimizare a site-ului in zona cosului de comanda. Pentru urmatoarele 3 luni vom afisa 2 variante de cos, in cadrul unui Split Test realizat cu ajutorul Google Website Optimizer.

1. Prima varianta este cea actuala, cu un cos avand un singur pas (o singura pagina) mai lunga:

Optimizare site

2. A doua varianta este una in 2 pasi (deci 2 pagini) scurte, unde clientii nu au nevoie de scroll pentru a merge mai departe:

Split Test

 

Optimizare site pas 1

Cele 2 variante vor fi afisate aleator si peste 3 luni vom trage linie afland care varianta de cos are o rata de conversie mai buna (mai multi clienti lanseaza comanda, deci se descurca mai usor si mai placut cu cosul de cumparaturi). Evident, vom pastra activa numai varianta castigatoarare.

Daca aveti un magazin online sau vrei sa demarati unul va spun direct: un magazin online care nu deruleaza in permanent teste reale de optimizare a site-ului pierde potential, bani si, in final, pierde piata in favoarea concurentilor care se preocupa de optimizare. Deci … la treaba!

Later edit 1: Dupa prima saptamana o mica surpriza: varianta originala depaseste (cu putin) varianta noua, pe care eu unul as fi pariat initial. Dar nu ne grabim, mai acumulam date 🙂

Optimizare site dupa o saptamana

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 6 votes)

By Mugur Frunzetti

Despre mine ... parca as scrie un CV si asta e o experienta noua :) Numele meu complet este Mugur Cosmin Frunzetti, am o licenta in Economie Mondiala (ASE/REI, absolvit in 1998) si un MBA in Finante Internationale finalizat in SUA in 2001. In anul 2006 am lansat magazinul online MarketOnline.ro, in 2008 am cumparat Mediadot.ro si Azerty.ro si in 2009 am vandut pachetul majoritar la toate 3 si m-am retras din management. Lucrez la mai multe proiecte, majoritatea pe online, nu ma grabesc sa le lansez ca nu am de ce. Sunt prin fapta, constructie si placere un antreprenor, atat in mediul online cat si offline. Ma pricep la marketing, la online, la finante, un pic de drept si imi place sa fac project management, preferabil pentru mine :) Nu ma pricep la restul ...

13 thoughts on “Optimizarea site-ului. Cosul de comanda Floria.ro”
  1. Multam pentru sfat! Te-as completa, si anume, magazinele online au la fel de multa nevoie de teste de conversii ca orice alta afacere online bazata pe site-uri web. In fata concurentei nu prea ai sanse daca nu ti imbunatesti conversiile site-ului in timp. SEO fara conversii este un lucru facut partial. Optimizarea si conversiile trebuie sa mearga in acelasi timp.

    1. Fac pariu ca asta o sa castige. O arata toate studiile asupra conversilor ca o singura pagina de check-out va avea rezultate mult mai bune decat una multipage.

  2. Si eu votez cu prima varianta, si nu pentru ca pana acum si statisticile arata ca merge mai bine, ci consider mai simpla care nu dezorienteaza atat de mult atentia clientului. Cred ca daca sunt prea multe campuri cu date, vizitatorul isi pierde atentia, se sperie. Sunt de parere ca lumea nu vrea sa deie doua clickuri, pentru ca este obisnuita ca uneori dintr-un click rezulta altceva incat ceea ce asteapta, sau cel putin nu stie sa-si imagineze cum va arata pagina urmatoare, si poate de acolo nu mai e inapoit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

css.php