Promovarea reciproca a magazinelor online prin afiliere

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +8 (from 10 votes)

In ultima luna m-am tot gandit la ideea excelenta a lui Liviu Taloi, ca magazinele online romaneti sa se promoveze reciproc prin intoducerea unor coduri de discount, vouchere sau alte avantaje in mesajele de confirmare a comenzii (de pe site si din e-mail). De exemplu, la Floria am putea spune “Si pentru ca sunteti clientul Floria, magazinele online partenere va ofera beneficiile exclusive de mai jos: XXX 10% discount folosind codul MMM, valabil pana la data de 31.12.2010 pentru oricate achizitii, YYY un voucher cadou de 15 lei, valabil pana la data de 01.11.2011 la o singura achizitie, ZZZ transport gratuit introducand codul NNN, etc. Pentru ca avem 75% clienti barbati cu venituri peste medie, cred ca ar merge un magazin de IT (ar cumpara pentru ei), unul de hainute sexy de dama si unul de parfumuri (daca trimiti cadou flori, mai trimiti si altele).

Din pacate, ideea nu a mers chiar excelent, intrucat au aparut discutii si orgolii de genul “Noi avem 3 comenzi in plus fata de ei, de ce sa le dam mai mult?” Nu comentez asupra absurditatii, nici ca era un prim test si trebuia sa discutam dupa evaluare, nici ca nu conteaza in cate mesaje de comanda pui voucherele altuia si in cate pune el, ci cate comenzi si in ce valoare primeste fiecare ๐Ÿ™‚

Combinand discutia cu ideile lui Adi Zamfira (intotdeauna o persoana foarte creativa pe tot ce e e-commerce) si cu discutiile avute in ultimul timp cu 2Parale (unde Floria a devenit advertiser in urma cu 2 saptamani si da 100 de lei cadou noilor afiliati), cu afiliatii, despre afiliere, au dat azi noapte nastere unei propuneri interesante: Ce-ar fi daca magazinele online s-ar promova reciproc prin intermediul sistemelor de afiliere?

Ideea e buna prin simplitatea ei. Azi fac un cont de afiliat pe 2Parale, aleg 3-4 magazine pe nisele prezentate mai sus, iau legatura cu ei si le cer vouchere sau coduri de discount, apoi pun in mesajele de confirmare din e-mail si din site cele povestite mai sus. Daca ei vand ceva, eu castig banuti si sunt fericit. Le mai si scriu si le propun sa faca si ei ca mine. Daca si eu vand de pe urma codurilor puse de ei in confirmarile de comanda, imi creste si business-ul meu si platesc din ce am castigat (bani care altfel nu ar fi existat). Daca nu, banii tot i-am castigat, raman cu ei si banii nu strica nimanui ๐Ÿ™‚

Cum va suna ideea? Aveti un magazin online? Pe ce nisa? Sunteti advertiser in 2Parale? Va bagati sa facem impreuna un prim test?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +8 (from 10 votes)
๏ปฟ

16 Responses to “Promovarea reciproca a magazinelor online prin afiliere”

  1. Ideea ta e foarte buna,doar ca trebuie sa cam tragi de cupoane de la advertiseri,asta din mai multe motive.

    Unii nu folosesc,altii nu stiu de asa ceva iar altii greu ofera.
    N-am inteles niciodata de ce daca ai un magazin online si un sistem de reduceri bazat pe coduri,nu te si folosesti din plin de acest avantaj.

  2. […] mai vazut la Mugur pe blog ideea de a folosi un sistem de afiliere (2 Parale) pentru aceasta promovare […]

  3. Adi Stan says:

    Si ce se intampla cu vanzarile unui magazin online in momentul in care sa zic eu intru pe Floria.ro saa-i cumpar un buchet de flori sotiei si vad in caseta de afiliere cine stie ce de pe kashmir.ro si… pac! plec acolo sa ii iau bijuteria si nu mai iau flori de la tine;
    Am inteles chestia cu “complementaritatea”, dar sunt dificil de gestionat produsle “indubitabil complementare”, plus ca si daca intru sa iau flori si vad link catre caramizi, chiar si asa este posibil imi vine o idee si iar… pac! ๐Ÿ™‚
    E mai ok ideea care nu a mers initial, cea cu incrucisarea de oferte, ar fi si o alternativa, de a face asa:

    Mergi la magazinul A, cumperi ceva, primesti un cupon de reducere universal, de 3%, valabil x zile; folosesti acest cupon in alt magazin afiliat in sistem (B), la finalizarea cumparaturii, primesti un cupon de 4%, universal, valabil y zile; acest cupon poti sa il folosesti atat la A, cat si la C, D, E etc. La folosirea lui si finalizarea unei cumparaturi, primesti un cupon universla de reducere 5%, valabil z zile, cu z < y < x. La folosirea cuponului de 5%, se primeste un cupon de 3% si ciclul se reia.
    Important: cuponul il poate folosi oricine: eu am cumparat de la Floria, am un cupon de 3%, i-l dau lui Claudiu, ce cumpara de la kashmir cu 3%, el primeste un cupon de 4%, pe care il foloseste el sau il da mai departe.
    Normal, in "sistem" intra doar magazinele care sunt de acord cu acest "flux"; magazinele ce nu isi permit discount de 5%, nivelul 3 de discount deci, e simplu, nu intra in acest sistem.
    E ca un fel de club de magazine, care genereaza cupoane de 3, 4, 5%, pentru oricine, si care pot fi folosite in oricare din magazine. Prin primul cupon tu, ca si cumparator, primesti de fapt un fel de "card" valabil in tot clubul, numai ca nivelele diferite de discount te vor indemna sa cmperi tot din clu, si nu din exteriorul lui.

  4. adiz says:

    @adi – cred ca n-ai inteles bine. e vorba de mailul in care ii multumesti ca a comandat de la tine … deci dupa ce comanda.

    iar povestea cu cupoanele e mai simpla decat pare. plus ca in cazul de fata e vorba de afilieri din 2parale sau nu numai. concret – cand ai cumparat de la mine in “thank you” mail/page primesti direct o reducere in magazinele partenere.sau pur si simplu faci reclama acelor magazine. daca timp de 6 luni cei care au intrat prin acel link cumpara tu primesti comision… inclusiv daca cumpara repetat. mie mi se pare super ok ideea.

  5. mihai says:

    Ideea e f buna si de fapt exista un numar de magazine care fac asta. Doar ca nu sunt printre cele mai cunoscute. Si noi incercam.
    Dar ideea nu e nici macar noua. Cel putin in advertising de lucreaza de mult asa, in cosmetice la fel, chiar dinaintea online-ului. Dar in general ideea poate fi aplucata doar intre oameni civilizati si cu f mult bun simt.

  6. Paul says:

    Noi cochetam cu ideea asta, iar faptul ca avem doua magazine, unul de jucarii si unul de jocuri si console ne ajuta sa punem in practica foarte usor planul asta.

    Idea nu e noua, am vazut mai demult ceva asemanator pe un site de jocuri din Marea Britanie. Mi-am cumparat un joc si pac am primit cupon de reducere pe un site cu produse IT ce nu se regaseau in oferta magazinului de unde am cumparat eu.

    Din ce am testat noi pot spune ca rezultatele nu au fost extraordinare. Normal trebuie luat in calcul faptul ca pe site-ul de jucarii avem 60% din clienti, mame peste 30 de ani. Ce sa faca o mama peste 30 de ani cu un cupon pt un site de jocuri pentru console. La fel si invers. Pe al doilea site avem in jur de 55% barbati intre 20 si 25 de ani. Ce sa faca ei cu un cupon de reduceri pt jucarii? Cupoanele au avut maxim 2-3% rata de folosire din totalul comenzilor pe ambele site-uri.

    De curiozitate, voi incerca iar de maine sistemul, poate efectele vor fi altfel. Noi foloseam sistemul asta prin primavara si de atunci, ce-i drept multa apa s-a scurs pe Dunare ๐Ÿ™‚

    Pe scurt idea merge, functioneaza, doar ca trebuie gandite magazinele complementare foarte bine! O mixtura buna ar fi un magazin de jocuri si console si un magazin de flori ๐Ÿ˜‰

  7. Ca sa nu fiu si eu din gasca “mult vorbim, putin facem”, am purces deja la treaba. Am facut cont de afiliat pe 2Parale, am explicat cine suntem si ce vrem, am aplicat la cateva magazine alese pe criteriile de mai sus.

    Acum urmeaza sa le scriem si sa le cerem codurile oferite. Daca mai e cineva pe aici care vrea sa intre in hora, I’m open!

  8. Mariud says:

    Asta se face de ani de zile afara si e o metoda de generare de venituri si de crestere a satisfactiei clientului; e destul de basic si straightforward, nu inteleg de ce nu o facem deja…inca un capitol la care am ramasi blocati in preistoric ๐Ÿ™

  9. Bob says:

    noi avem parinti care cumpara produse educationale, ar merge o sugestie in pagina de thank you sa ii ia un buchet de flori doamnei invatatoare sau dnei diriginte (in functie de produsele pe care le cumpara – daca cumpara de primar, ii zicem de invatatoare, samd)

    however, cum facem recomandarea inversa? “i-ai luat sotiei un buchet, i-ai si lu ala mic un produs educational!” ๐Ÿ™‚

  10. marius says:

    Bob, nu trebuie sa fie neaparat in sens invers catre acelasi furnizor, poti recomanda ceva complementar- “cumpara si o jucarie de la partenerul nostru X, o poti oferi cadou pentru rezultatele bune de la scoala ;)”

  11. Sa va tin la curent: am primit deja accept de la toti cei pe care i-am ales drept parteneri in 2Parale, un cod de discount de la primul magazin, un refuz ca nu au asa ceva pe site (rusinica) de la alt furnizor si … ceilalti reactioneaza mai greu dar sper sa reactioneaza ๐Ÿ™‚

  12. Azi sunt un pic mai dezamagit … am ramas tot la un magazin care ne-a oferit codul, unul care a spus da, vrem dar inca nu a trimis nimic, 2 care au spus ca nu au coduri, 2 nu sunt interesate si altii nu au raspuns …

    Oare chiar nu putem face chestii interesante si utile impreuna? ALO, magazine online, se aude?

  13. Sosetaria says:

    Suntem noi interesati. In curand o sa avem contul 2Parale pregatit.

Leave a Reply to marius

Anunta-ma cand posteaza cineva comentarii la acest articol.

 

css.php