Magazinele online – rezultatele reale in 2009

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +7 (from 9 votes)

Dupa cum am povestit in mai multe articole despre comertul online, 2009 a fost un an interesant pentru magazinele online romanesti. Dupa ani de crestere naturala, unii s-au adaptat mai bine la criza si au scazut un pic cifra de afaceri, crescand insa cota de piata, altii s-au adaptat mai slab si eu scazut grav si cifra de afaceri si cota de piata si unul singur (din top 10 ca nu pot analiza toate magazinele) a crescut si cifra de afaceri si cota de piata.

Sa-i luam pe rand:

1. emag – liderul de piata si-a consolidat pozitia si a crescut cota de piata, desi a vandut mai putin cu 13,5% fata de 2008.  As spune ca aceasta scadere a fost mai ales in semestrul I din 2009, dupa preluarea de catre Asesoft vanzarile au crescut semnificativ…

2. pc garage – preluat de Fit Distribution – aici e mai greu sa analizam, nu stim cand si cum s-au mutat de pe o firma pe alta dupa ce Gabi Vasile l-a vandut catre Marius Ghenea. Se pare ca si-a mentinut cota de piata in ciuda scaderii (sau a scazut in media pietei), renuntand insa la profitabilitatea din 2008

3. marketonline, mediadot si azerty – “prietenul” meu Catalin Mihailescu a facut o treaba excelenta, scazand de vreo 3 ori cifra de afaceri cumulata a magazinelor si iesind din top 5, probabil si din top 10. Si asta avand in realitate ca actionar pe Dragos Popescu, detinatorul RHS, unul dintre primii 3 importatori de IT din Romania, deci concurand de la egal la egal cu eMag – Asesoft ca resurse financiare, de aprovizionare, logistice …

4. cel.ro – dupa incercari disperate de a vinde magazinul la inceputul anului 2009, actionarii au gasit resursele necesare pentru a il echilibra (se pare) si au reusit sa se mentina pe locul 3, mentinandu-si cota de piata in ciuda usoarei scaderi a cifrei de afaceri. Sunt curios ce vor face in viitor, intrucat nu le gasesc nici un avantaj competitiv care sa le permita mari cresteri, in afara preturilor (care sunt oricum relative). Probabil, daca reusesc sa il mentina in piata inca vreo 2 ani si iesim din criza (eu spun ca cel mai devreme in 2012), il vor vinde catre un importator sau concurent.

5. evomag – iata-l si pe campionul de care vorbeam, felicitari Mihai. Este un rezultat uimitor sa cresti cu 50% intr-un an de criza, cand piata scade cu 50% !!! Dintr-un urmaritor situat pe locurile 10-20, in numai 2 ani, Mihai a adus Evomag in top 5! Am comandat ieri ceva de la ei si am apreciat un sistem si servicii excelente. Keep on the good work!

Ce ar mai fi de spus? Cu toata stima pentru Marius Ghenea ca antreprenor offline, 2009 mi-a confirmat inca odata ceea ce simteam de mai multi ani: in offline online nu-i merge deloc. Desi a cumparat in 2009 mai multe magazine, 4 sau 5, Fit Distribution a scazut cifra de afaceri, iar PcFun e din ce in ce mai inexistent prin piata … pacat, imi placea mult candva.

Vad in lucru si un studiu comparativ a 5 magazine online care pare foarte interesant (dar recomand autorului sa scoata Dol si sa introduca Cel.ro sau Marketonline).

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +7 (from 9 votes)


8 Responses to “Magazinele online – rezultatele reale in 2009”

  1. Dan says:

    “in offline nu-i merge deloc”? sau online?

  2. Bună Mugur,

    Mulțumesc frumos de aprecieri.

    Cel.ro are o prezență destul de mică pe Facebook:
    http://www.facebook.com/celromania?v=wall

    și pe Twitter deloc:
    http://twitter.com/CEL_ro

    Market Online au prezență foarte Ok pe rețele sociale:
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000168983336
    https://twitter.com/MarketOnline1

    însă am ales alte magazine.

    M-a interesat foarte mult în analiza mea partea de final – cu rețelele sociale, cea cu uzabilitatea, seo, design, copywriting, etc. a fost “bonus”. 🙂

  3. Multumim Mugur. Incercam pentru moment sa fim “Cel mai bun magazin online”, nu cel mai mare si nici cel mai ieftin.

  4. felicitari ce sa zicem…

Leave a Reply to Patrascu Mihai

Anunta-ma cand posteaza cineva comentarii la acest articol.

 

css.php